Kies je voor de Defenture, dan stap je uit de gebaande paden, in het avontuur. Van onbekend en onopvallend, naar relevant en uitdagend werk doen. Niet alleen voor jezelf en Defenture, maar samen met ons team van specialisten dragen wij ook bij aan mondiale vrijheid en veiligheid. We hebben het over het ontwerpen, ontwikkelen en industrialiseren licht-tactische voertuigen van begin tot eind, die worden ingezet door wereldwijde defensies en veiligheidsdiensten. Rekening houdend met veel verschillende belangen, altijd op zoek naar de nieuwste innovaties om ieder voertuig tot in de perfectie te bouwen. Dat maakt het werk uitdagend.

Wil jij in dit bijzondere proces een belangrijke schakel zijn?

ONTWIKKELING OP HET ALLERHOOGSTE NIVEAU

Bij de ontwikkeling van de GRF (Ground Force) hebben wij de geometrie van de binnenkant van een transportheli (Chinook) als leidraad genomen. Onderzoek, ontwerp en realisatie vinden tegelijkertijd plaats. Dit levert een uitdagende combinatie op tussen het oplossen van technische problemen en vormgeving, om uiteindelijk de veiligste oplossing te leveren!

ONTWIKKELING OP HET ALLERHOOGSTE NIVEAU

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

"ALS HET MOET VAN DE GROND DOOR DE LUCHT VLIEGEN"

Binnen deze kaders begint het proces met het intekenen en berekenen van alle maatgevende specificaties en onderdelen. Dit zogenoemd ‘virtual engineering’ is een essentieel onderdeel in het ontwikkelingsproces. Zuiver op basis van meetgegevens en rekenmodellen kunnen wij al vroegtijdig het voertuig testen op comfort, veiligheid en terreinvaardigheid. Dit betekent dat zelfs voordat het prototype fysiek bestaat, er binnen de muren van de ontwikkelingsafdeling al heel wat virtuele kilometers mee zijn proefgereden. Op deze manier hebben veel voertuigonderdelen en systemen al functie- en duurzaamheidsproeven ondergaan. Tegelijkertijd maken wij sterkte- en bewegingsanalyses. Bijvoorbeeld, de GRF is een platform waarmee je als het moet ook echt met al de vier wielen tegelijkertijd van de grond door de lucht kunt vliegen. Het chassis moet daarom zwaar belastbaar zijn, maar tegelijkertijd ook zo stijf en licht mogelijk zijn. Via computersimulaties kunnen wij precies zien welke krachten er op het chassis en de body inwerken wanneer het voertuig op één wiel landt. Aangezien de GRF geen standaard voertuig is moeten er ook soms nieuwe oplossingen worden bedacht voor problemen die tijdens het ontwerpen boven zijn komen drijven.
Met de huidige mogelijkheden op het gebied van ‘virtual engineering’ elimineren wij van de tien technische configuraties, die je normaliter in evenzoveel prototypes zou moeten bouwen, de negen minder goede al in het voortraject. Dat scheelt enorm veel tijd en niet in de laatste plaats veel geld. Bovendien kun je nog voordat je bepaalde zaken definitief in het ontwerp vastlegt op deze manier waardevolle feedback verzamelen.
Het chassis moet daarom zwaar belastbaar zijn, maar tegelijkertijd ook zo stijf en licht mogelijk zijn. Via computersimulaties kunnen wij precies zien welke krachten er op het chassis en de body inwerken wanneer het voertuig op één wiel landt. Aangezien de GRF geen standaard voertuig is moeten er ook soms nieuwe oplossingen worden bedacht voor problemen die tijdens het ontwerpen boven zijn komen drijven. Met de huidige mogelijkheden op het gebied van ‘virtual engineering’ elimineren wij van de tien technische configuraties, die je normaliter in evenzoveel prototypes zou moeten bouwen, de negen minder goede al in het voortraject. Dat scheelt enorm veel tijd en niet in de laatste plaats veel geld. Bovendien kun je nog voordat je bepaalde zaken definitief in het ontwerp vastlegt op deze manier waardevolle feedback verzamelen.

MET DEZE COLLEGA'S
GA JIJ OP AVONTUUR

ONZE HISTORIE

Defenture heeft een rijke historie in en specialistische kennis van automotive engineering, opgebouwd in de automotive industrie en diverse motorsport disciplines. Opgericht door meervoudig kampioen en rallyrijder Gerard Rond. Deze (top)sportmentaliteit is nog altijd merkbaar in ons bedrijf.

Gerard Rond: "Passie, vakmanschap, flexibiliteit en gedrevenheid is het fundament waarop Defenture is gebouwd. Met name het ‘Out of the Box’ denken, een ambitieuze visie hebben, gebruik maken van ‘proven constructions’ en eenvoud zijn de pijlers waar wij onze ontwikkelingsfilosofie op baseren."

Example alt text

Betrouwbaar

Example alt text

Specialist

Example alt text

Coöperatief

Blijf op de hoogte van nieuwe relevante vacatures